Sukces muzyczny może oznaczać dla każdego wokalisty coś innego. Dla jednych jest to wysoka sprzedaż własnych utworów, duża popularność czy przyciąganie tłumów na koncerty. Dla drugich sukcesem jest to, że fani stają się aktywnymi współuczestnikami życia artystycznego danego artysty i wspierają go w jego działaniach (nie są tylko pasywnymi odbiorcami). Niektórzy powiedzą też, że sukcesem muzycznym może być skomponowanie dużej ilości utworów dla innych muzyków lub granie tzw. „chałtur” zarobkowych na prywatnych imprezach, pozostając całe życie anoniomowym. Sukces niejedno ma imię, ale…
Jedno jest pewne – nie da się dążyć do nieokreślonego. Najważniejsze na samym początku drogi jest jasne określenie czym w ogóle jest sukces – bo każdy defniuje go w inny sposób. Dookreślenie własnego, indywidualnego pojmowania sukcesu (i konkretnych jego aspektów) jest niezbędne do dalszego planowania swojej ścieżki kariery muzycznej.
Rynek muzyczny w Polsce jest… łatwy (ups! Niepopularna opinia!). Trudno go nawet porównać z tym, co dzieje się w USA, Wielkiej Brytanii czy Japonii. Polski rynek muzyczny jest młody, bardzo otwarty i przez to – chłonny. Warto z tego korzystać i docenić warunki jakie są teraz dostępne.
Osiąganie sukcesu jest wprost proporcjonalne do działań, jakie wykonuje się na swojej ścieżce kariery. Sukces zależy zatem od tego, jakie zostaną podjęte decyzje i jakie postawi się kroki już na samym początku kariery.
Mówi się, że dobra muzyka obroni się sama – nie zgadzamy się z tym powiedzeniem. Najpiękniejsza muzyka leży od lat, nigdy nie zagrana, w szufladach osób, które wciąż czekają, aż „ktoś ich odkryje”. Nikt Cię nie odkryje, jeżeli nie pomożesz swojemu szczęściu.
Jak zbudować solidny fundament przyszłej kariery muzycznej?
W wytwórni muzycznej Delphy Records, Inkubatorze Artystycznym dla Wokalistów, pomagamy w realizacji każdego z poniższych kroków i jesteśmy od tego, aby dać Ci solidnego kopa na start!

WIZJA I ROCZNY PLAN DZIAŁANIA
Zastanów się, kim chcesz być jako artysta za rok? Gdzie chcesz wtedy się znaleźć, co chcesz osiągnąć? A jaką masz wizję siebie na rynku muzycznym za lat 5? Bardzo mocno o tym pomyśl i finalnie – stwórz jedno mocne, konkretne zdanie, na przykład: „W 2026 będę mieć 100 000 słuchaczy miesięcznie na Spotfy”. Następnie – weź kartkę, długopis i rozpisz sobie roczny plan działania, z myślą o tym głównym celu, który chcesz osiągnąć w przyszłości. Im konkretniej podzielisz swoje działania w czasie, tym lepiej dla realizacji Twojego planu.
TWÓJ STYL I MARKA
Czym zamierzasz wyróżnić się na tle innych artystów? Przecież naprawdę wielu wokalistów na świecie ładnie śpiewa. Ale czym Ty się przebijesz? Za co będą Cię lubić Twoi fani? Mówiąc językiem biznesowym (tak, rynek muzyczny to biznes!), co będzie Twoją przewagą konkurencyjną? Pomyśl nad swoim własnym, indywidualnym stylem, zastanów się jaką wiadomość do świata chcesz przekazać przez swoją muzykę. Pamiętaj, aby nie tworzyć niczego na siłę – Ty jesteś marką, a muzyka to Twój produkt. Produkt musi być zgodny z marką i tym, jaka ta marka jest. Jeżeli wyglądasz i zachowujesz się na co dzień jak lider zespołu metalowego, a zamierzasz śpiewać o motylkach i różowych jednorożcach – to nie może się udać 😉
MATERIAŁ AUTORSKI!
Stworzenie pierwszej, własnej piosenki autorskiej, która będzie produkcją z prawdziwego zdarzenia, to krok milowy w karierze muzycznej każdego wokalisty. Jest to krok absolutnie niezbędny, aby w ogóle myśleć o jakimkolwiek sukcesie w branży. A to dlatego, że z odtwórcy – stajesz się twórcą. Posiadanie własnego utworu znacznie lepiej wypozycjonuje Cię na tle innych wokalistów, którzy do tej pory wciąż nie wyszli ze „studni coverowej”. Piosenka autorska stanie się Twoją wizytówką. Ona nie musi być już „perełką”, ba – nie spodziewaj się nawet, że będzie to hit i zaczniesz nagle ściągać tysiące ludzi na koncerty – bo tak się nie stanie. Ważne, aby zacząć tworzyć profesjonalne materiały z profesjonalnymi muzykami. To odróżnia amatorów od zawodowców.
ANGAŻOWANIE FANÓW
Każdy wokalista powinen opanować sztukę prowadzenia własnego Fanpage, profilu na Instagramie i kanału na YouTube – i nie powinien traktować mediów społecznościowych jak „zło koniecznie z minimalną wystarczającą treścią”. Twoim celem powinno być przemienienie zwykłych odbiorców w prawdziwych fanów, którzy potem faktycznie przyjdą na Twój koncert czy kupią płytę. Bez fanów – Twoja zaplanowana wcześniej wizja nie ziści się. W XXI wieku trudno mówić o rozpoczynaniu kariery, jeżeli nie można Cię odnaleźć w Internecie, zafollowować, polajkować, oznaczyć w poście itd. Jednocześnie – dbaj o swój wizerunek. Zwracaj uwagę na to, aby zdjęcia na Instagramie były w dobrej jakości, aby miniaturki na YouTube były dobrze wykadrowane, a posty na Facebooku – przemyślane i sformatowane tak, aby były przyjemne w odbiorze. Twórz treści, które angażują!
NETWORKING
…czyli wyjdź z domu! Poznaj ludzi! Nie osiągniesz sukcesu, jeżeli będziesz ciągle skupiać się na idealnym wizerunku w sieci i wiecznym planowaniu swojej wizji, która… nigdy się przez to nie ziści. Tworzenie własnej sieci kontaktów (stąd słowo „networking”) jest istotne, aby potem np. dostać zaproszenie na wywiad do radia, wystąpić na dużej sali koncertowej bądź nawiązać współpracę z ciekawymi muzykami lub managerami. Stworzysz tę sieć, jeżeli będziesz bywać na wszelkich targach muzycznych, konferencjach, showcase’ach i innych wydarzeniach branżowych, podczas których otworzysz się na innych i będziesz rozmawiać z ludźmi, którym przedstawisz swoją osobę i muzykę, którą tworzysz. Zapoznawaj się z osobami ze światka muzycznego, stwórz notatnik z kontaktami i pielęgnuj je!
Zapraszamy Cię do współpracy z Inkubatorem Artystycznym dla Wokalistów Delphy Records – wspólnie stworzymy Twoją autorską piosenkę, następnie wydamy Cię na Spotfy, Tidal, Deezer oraz pomożemy Ci osiągnąć dziesiątki tysięcy wyświetleń na YouTube. Wykonamy dla Ciebie sesję zdjęciową, grafki na Facebooka i Instagrama oraz nagramy teledysk. Kliknij po więcej!

0 komentarzy