Kiedy artysta powinien zacząć myśleć o rozpoczynaniu działań promocyjnych i jak się za nie zabrać? Jaka jest różnica między marketingiem a PRem? Z specjalistą od marketingu – Łukaszem Naporą rozmawia Rafał Konieczny.
- Budowanie swojej pozycji
W świecie nowoczesnych mediów sam talent muzyczny nie stanowi już przepustki do międzynarodowej kariery. Trzeba być oryginalnym i posiadać coś, czego inni artyści nie mają. Ważne jest, aby małymi krokami budować swoją rozpoznawalność. Po roku działalności muzycznej i pojedynczych wydanych singlach, artysta nie wystąpi na prestiżowym festiwalu. Musi przedstawiać dorobek, na który ludzie czekają.
- Marketing muzyczny
Promocję muzyki najłatwiej rozpocząć od założenia strony internetowej oraz wizytówek w mediach społecznościowych. Skuteczny marketing jest przede wszystkim celowy. To pozycjonowanie – kim jesteśmy na rynku, co mamy do zaoferowania, jaka jest nasza grupa docelowa. Marketingu nie da się zrobić samemu, to długofalowa inwestycja. Trzeba być gotowym, aby pokazać się publiczności. Niezbędne jest stworzenie wyróżniającego się wizerunku – kodu, który będzie zachęcał do zapoznania się z artystą.
- Inwestycja w siebie
Jeśli wokalista chce zarabiać z muzyki, musi na początku zainwestować w samego siebie. Najpierw warto założyć prywatnego Facebooka, Instagrama i tam dzielić się swoimi wytworami. Aby naszą pierwotną grupą była rodzina i przyjaciele. Dopiero później, z upływem czasu myśleć o zawodowym, profesjonalnym koncie. Twórczość musi być spójna i powtarzalna.
- Public Relations a Marketing Muzyczny
PR to kształtowanie pozytywnych stosunków z otoczeniem. Celem działań public relations jest dbałość o dobry wizerunek, akceptację i życzliwość wobec działań organizacji. To perswadowanie wartości, które ma sprzężenie zwrotne. Marketing to z kolei sztuka sprzedawania czegoś, wypuszczania na rynek. Z biznesowego punktu widzenia muzyka staje się w produktem, a jej wykonywanie usługą.
- Działania promocyjne
Jeśli chcemy być zauważeni, warto złapać kontakty. Zainteresować się, skąd jest dziennikarz i w jakim mieście oraz redakcji pracuje. Warto pisać e-maile do osób z mediów, czytać portale, chodzić na konferencje, promować muzykę. Nie ma drogi na skróty. Trzeba być zdeterminowanym i pamiętać, że networking działa cuda. Amatorskie podejście i brak profesjonalnego wizerunku zamyka nam drzwi do kariery.
Jeżeli interesuje Cię wejście na rynek muzyczny poprzez stworzenie własnej piosenki autorskiej oraz nauczenie się promocji muzycznej, kliknij tutaj i zacznij swoją przygodę w Delphy Records już teraz!
Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do obejrzenia całego wywiadu Marketing Muzyczny oraz innych wywiadów na stronie Delphy Records na Facebooku.

0 komentarzy