Kim jest artysta w XXI wieku? Jak radzić sobie z natłokiem obowiązków, aby nie zwariować? Czym jest strategia w planowaniu kariery? Z Magdą Chołyst z Artist in Bloom rozmawia Rafał Konieczny.
- Artysta XXI wieku
Artystą w dzisiejszych czasach jest osoba wielofunkcyjna, która przejęła większość ról. Oprócz standardowego tworzenia utworów, śpiewania piosenek, często zajmuje się promocją w social mediach i marketingiem. Sama myśli o swojej strategii, przejmuje inicjatywę i wychodzi do odbiorcy. Poszerza swoje horyzonty.
- Czy każdemu artyście potrzebny jest menadżer?
Nie ma tu gotowych rozwiązań. Początkującemu artyście trudno jest zdobyć menadżera, ponieważ musi być go na niego stać. To układ biznesowy. Trzeba wiedzieć, że menadżerowi trzeba zapłacić, a jego praca jest źródłem dochodu. Artysta jest pracodawcą. Ale menadżer musi również widzieć przyszłość dla siebie. Współpracować z wykonawcą, który ma potencjał i jest zaangażowany w przyszłe projekty. Ciężko mówić o płycie oraz koncertach debiutanta, który dopiero wydaje pierwszy autorski singiel. Warto, by początkujący wokalista skupił się na poznawaniu tajników branży, a nie na siłowym pozyskaniu menadżera.
- Strategia i cel
Strategia to pomysł na realizację swojego celu, wizji. Aby ją mieć, musimy określić, gdzie chcemy być i co chcemy osiągnąć. Wizja artysty jest najważniejszym krokiem. Mówiąc o strategii, trzeba wspomnieć również o zaplanowanej koncepcji. Jeśli naszym celem jest wydanie debiutanckiej płyty w ciągu roku, łatwo wyznaczyć podstawowy plan działania. Najważniejszy jest research i dokładny pomysł.
- Czas
Rozwój kariery artysty liczymy w latach. Trzeba uświadomić sobie, ile trwa proces tworzenia płyty, działań marketingowych, promocyjnych, ile czasu będziemy grać płytę na koncertach, czy powstaną późniejsze remiksy etc. Często strategię i cel nie da się zrealizować 1:1. Cel może zmienić się w czasie. Jest to uwarunkowane psychologicznie, ponieważ działając, coraz więcej się uczymy.
- Kreatywność
Najważniejsze, by rozwijać się twórczo. Czytać książki, rozmawiać z ludźmi z branży, robić badania rynku, obserwować artystów i ich wytwórnie. Jeśli nagrywamy pierwszy utwór, trzeba zadać sobie pytanie – kim jesteśmy, co sobą reprezentujemy, czemu ma służyć dany numer i kto będzie jego odbiorcą. Kluczem jest ciekawość świata i proces projektowania rzeczywistości.
Jeżeli interesuje Cię wejście na rynek muzyczny poprzez stworzenie własnej piosenki autorskiej oraz nauczenie się promocji muzycznej, kliknij tutaj i zacznij swoją przygodę w Delphy Records już teraz!
Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do obejrzenia całego wywiadu Projektowanie Kariery oraz innych wywiadów na stronie Delphy Records na Facebooku.

0 komentarzy